Cum îți iei permis de motocicletă de la 16 ani

Cât costă și unde faci școala moto

scoala-moto-in-poligonul-din-soseaua-electronicii

De mică, fiica mea visa să devină motociclistă, iar acum, că are puțin peste 17 ani, visul i s-a împlinit! Puțini știu că permisul de conducere pentru motocicletă se poate obține de la vârsta de 16 ani, categoria A1, așa că dacă aveți și voi în familie un adolescent neliniștit, vă spun ce aveți ce aveți de făcut. Școala de motociclism nu e nici pe departe atât de grea sau de periculoasă cum cred părinții!

 

Nu avem motocicliști în familie, nu avem motociclete în garaj, nu avem nici măcar garaj (apropo, sunt în căutări, dați-mi de veste dacă aveți spațiu excedentar la parter sau demisol)! Așa că am mers pe calea clasică – am întrebat un instructor auto, care ne-a spus la ce școală să sunăm, respectiv la Scoala Teo. Au fost serioși, eu sunt mulțumită de ei.

 

Primul pas a fost vizita medicală (120 lei), care s-a făcut la școală, la înscriere. În aceeași zi, Eva a susținut și examenul psihologic (100 lei) și am plătit prima rată la școală (300 lei). Pe lângă formularele de înscriere și contract, a trebuit să dau și o declarație că sunt de acord, ca părinte, să-i permit fetei mele minore să facă școala moto. Eva a primit un carnet de elev și o cagulă nouă, pe care s-o poarte la orele practice.

 

Orele practice le-a făcut în poligonul de pe Șoseaua Electronicii (în spatele Gării Obor), cu Alex Blondul, care a fost un profesor minunat (vă dau telefonul, dacă vreți)! A făcut 13 ședințe a câte-o oră jumătate sau mai mult, pe o motocicletă Yamaha YBR, cu motor de 125 cc, fiindcă aceasta este capacitatea cilindrică maximă pe care are voie să o conducă de la 16 ani , cu un permis categoria A1. A nu se confunda cu permisul pentru mopede (scutere s.a. asemenea), care reprezintă categoria AM. Și nici cu celelalte categorii A2 sau
A. Dacă nu le știți, mai puneți mâna pe carte, că s-au schimbat destule. După a noua ședință în poligon, Eva a ieșit și în trafic, avându-l pe instructor ca pasager.

 

Între timp, a mai participat și la niște ore de legislație rutieră, organizate săptămânal de cei de la Școala Teo, și a tocit întrebări de examen pentru sală, folosindu-se de testele de pe site-ul DRPCIV și de cele din cartea albastră de la editura Corint.

 

Orele s-au ținut inclusiv pe ploaie, fiindcă, nu-i așa, nu întotdeauna vei avea parte de asfalt uscat în viitoarea carieră de motociclist, oricât de mult ți-ai dori asta. De altfel, asta este și urarea pe care și-o fac motocicliștii între ei – Asfalt uscat!

 

După terminarea celor 13 ședințe, am plătit restul de bani la școală (încă 490 lei), am achitat taxele pentru cazier (10 lei), pentru examinare (6 lei), pentru permisul de conducere (84 lei, cred), plus taxa de examen percepută de școală (300 lei), la care s-a adăugat acordul părinților dat în fața notarului (72 lei), cum să mama și tata sunt de acord ca minora de Eva să susțină examenul auto. În total, cam 1500 lei.

 

Toate aceste hârtii au alcătuit un dosar, cu are am mers la prefectură, să dea fata examenul.  Dar despre examen vă povestesc data viitoare…

One thought on “Cum îți iei permis de motocicletă de la 16 ani

Leave a comment